Hopp til hovedinnhold
magnifying-glassSøk

Tjenestedesign

Tjenestedesign

Innovasjon og tjenestedesign handler om å utvikle nye løsninger med utgangspunkt i brukernes behov. Metodene er praktiske, visuelle og iterative.

En gruppe mennesker ser på et ark med ikoner på.

Hva og hvorfor?

Tjenestedesign hjelper grupper med å forstå brukeren og systemet rundt, slik at man kan forbedre eller skape tjenester som gir mening og verdi. Det handler om innsikt, idéutvikling, prototyping og testing – og ofte om tverrfaglig samarbeid. I prosessarbeid gir det både retning og struktur, samtidig som det åpner for kreativ utforskning.

Våre beste tips:

?
  • Hvem er brukeren? Hva vet vi om deres behov og opplevelser?
  • Hvordan fungerer “systemet” rundt brukeren?
  • Gå bredt i idéfasen – vurder og konkretiser etterpå.
  • Det er både lov og hensiktsmessig å tegne, visualisere og teste før noe er «ferdig».

Menneskene bak verktøyene

a woman is standing in front of a whiteboard giving a presentation .

Vi er et team av fagentusiaster som brenner for å gjøre kunnskap tilgjengelig og anvendelig for alle som ønsker å skape positive endringer.

En gruppe mennekser som poserer foran en bygning

Bli kjent med Lent

Drevet av verdiene nysgjerrighet og raushet, ser vi det som vår oppgave å støtte andre i deres utviklingsreise. Når vi utvikler og deler verktøy, bygger vi broer mellom forskningsbasert kunnskap og praktisk anvendelse, og bidrar dermed til vårt overordnede mål om å gjøre samfunnet bedre gjennom styrket samarbeid og læring.

Lær mer om Lent

Meld deg på nyhetsbrev!

Nå kan alle som er interessert i prosessledelse velge å motta Lent sitt nyhetsbrev. Dette sendes ut hvert kvartal og inneholder fagartikler, tips i hverdagen, kundehistorier, kommende arrangementer m.m